سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیخ اهل سنت \احمد الکبیسی\، وهابیت را متهم به خشونت کرد

او در جواب به یک سوال تلفنی پیرامون صحابه گفت: همگی آنها در یک جایگاه نیستند و برخی بهتر از برخی دیگر هستند. سپس معاویه را مرتد از اسلام معرفی کرد و او را سبب چند دستگی مسلمانان برشمرد و در اشاره به ماجرای حکمیت گفت: به خاطر یک صندلی، امت اسلام را از هم جدا کرد. الکبیسی خطاب به این گروه از وهابیون گفت: شما نواصب هستید. (نواصب کسانی هستند که نسبت به خانواده حضرت محمد[صلی الله علیه واله] دشمنی ورزیدند.) نواصب؛ پیروان معاویه هستند. معاویه کسی است که دستور سب (دشنام) [حضرت] علی [علیه السلام] را داد و هر چه که ما امروز می کشیم از دست معاویه است.
 
به گزارش «شیعه نیوز»، احمد الکبیسی از رهبران دینی اهل تسنن ، برخی از اهل سنت را منسوب به فرقه وهابیت دانست و آنها را مسئول وقوع انفجارات و اعمال خشونت آمیز دانست.

الکبیسی گفت: وهابیون و سلفی هایی در لیبی هستند که 150 ماشین را با افراد مسلح برای سرکوب تعلیم قرآن در هر شکل آن، اجیر کرده اند و این دشمنی با اهل خداست. وی افزود: این وهابیون با این ادعا که این افراد بدعت گزار هستند بر آنها یورش می برند و این مستوجب لعنت است. و این افراد شامل شفاعت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) هم نیستند.
 
 شایان ذکر است؛ الکبیسی در یک برنامه تلویزیونی پیرامون اختلاف بین اهل سنت و شیعه سخن می گفت. موسسه بر گزار کننده این سازمان اعلام کرد: درها به روی هر صاحب عقیده ای باز است و اضافه کرد، تمام سخنان الکبیسی در اینجا و شبکه دبی اظهار نظرات شخصی است و بازگوکننده  نظرات سازمان نیست.

 او در جواب به یک سوال تلفنی پیرامون صحابه گفت: همگی آنها در یک جایگاه نیستند و برخی بهتر از برخی دیگر هستند. سپس معاویه را مرتد از اسلام معرفی کرد و او را سبب چند دستگی مسلمانان برشمرد و در اشاره به ماجرای حکمیت گفت: به خاطر یک صندلی، امت اسلام را از هم جدا کرد.
 
الکبیسی خطاب به این گروه از وهابیون گفت: شما نواصب هستید. (نواصب کسانی هستند که نسبت به خانواده حضرت محمد[صلی الله علیه واله] دشمنی ورزیدند.) نواصب؛ پیروان معاویه هستند. معاویه کسی است که دستور سب (دشنام) [حضرت] علی [علیه السلام] را داد و هر چه که ما امروز می کشیم از دست معاویه است.

وی افزود: انسان نمی تواند درآن واحد دوستدار [حضرت] علی [علیه السلام] و قاتلش باشد، و یا دوستدار حسین[علیه السلام] و قاتلش باشد، یا این را اختیار کن یا آن را. این مصیبتی است که به خاطر معاویه دچار آن هستیم. آنوقت به او می گویند"سیدنا" یعنی آقای ما!

 اظهارات الکبیسی از سوی شبکه های اجتماعی مورد حمله واقع شده و برخی خواهان مناظره با وی هستند.


کلمات کلیدی : شیخ ، احمد الکبیسی ، اهل سنت ، خشونت ، سنی ، وهابیان ، سلفی ، لیبی ، قرآن ، شفاعت ، رسول اکرم ، معاویه ، صحابه ، علی ، ح
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...