سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوء استفاده وهابیت از نام علمای شیعی/ چاپ کتاب وهابی با نام آیت

عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: وهابیت کتاب هایی چاپ می کنند که اسم و فامیل شیعی دارند و با اسم عالمان شیعی همانند جعفر سبحانی چاپ می‌شوند؛ از این رو ما نه از جلد کتاب، نه اسم کتاب، نه از نویسنده و نه از مترجم کتاب نمی توانیم متوجه شویم که آن کتاب از سوی وهابیت می باشد.  


 عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در دوره آموزشی کتابداران نمونه کتابخانه های شبستان سراسر کشور که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی کشور لحظاتی قبل در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، در خصوص دغدغه ها و محور های بحث فقیهان درباره کتب ضاله گفت: موضوع دغدغه ها و محور های بحث فقیهان درباره کتاب های ضلال در چندین بحث قابل بررسی و تحلیل است، که پیرامون آن بسیاری از سؤالات مطرح می شود که یکی از آن ها این می باشد که نگهداری یک نسخه از کتب ضاله در کتابخانه ها حلال است یا حرام؟
وی افزود: عمده مصادیق کلی پیام های کتب ضلال شامل کذب و افتراء، ایجاد یأس و ناامیدی از رحمت خداوند، افشای اسرار، تحریک و تشویق بی بندی و باری و شهوانی، کفر و انکار ضروریات دین، دشنام و سب و توهین نسبت به اولیای خدا و ترویج مکاسب حرام است.

کارشناس مسائل مذهبی هشدار داد؛ سوء استفاده وهابیت از نام علمای شیعی/ چاپ کتاب وهابی با نام آیت الله سبحانی
وی با بیان برخی از ادله طرفداران حرمت حفظ کتب ضلال یا وجوب هدم آن ها از آیات قرآن کریم، ابراز داشت: آیات « وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْتَرِی لَهْوَ الْحَدِیثِ لِیُضِلَّ عَن سَبِیلِ اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَیَتَّخِذَهَا هُزُوًا أُولَئِکَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِین» و « فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنْ الاَْوْثَانِ وَ اجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ» و برخی از روایات برای ما تبیین کرده اند که حفظ و نگهداری کتب ضلال حرمت دارد.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به این که در یکی از روایات از ائمه معصومین(ع) نقل شده است «کسی که باب ضلال آموزش می دهد چه با کتاب و چه با چیزهای دیگر گناهکار بوده و کار حرامی را انجام داده است»، بیان کرد: در روایتی از رسول خدا(ص) نقل شده است «روزی ملاحظه کردند که عمربن خطاب بخشی از تورات را در دست گرفته است و پیامبر نسبت به او چنان غضبناک شدند که چهره شان سرخ شد، به او گفتند آیا در پیامبری من شک داری سپس گفتند اگر موسی زنده بود از من حمایت می کرد» البته بارها قطعاتی از کتاب تورات در دست عمربن خطاب دیده شده بود. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : .، وهابیون، اسلامی، کتاب، عضو، ایت، الله، دفتر، نویسنده، دینی، شیعه، سوء، استفاده، علماء، انتشار، سبحانی، هیات، علمی، تبلیغات
<      1   2   3   4   5   >>   >

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...