سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقای رئیس جمهور! می خواستم توضیحاتی درباره سطح سوادم بدهم

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام آقای رئیس جمهور!

می خواستم توضیحاتی درباره سطح سوادم بدهم تا شما معین کنید من، یا کسانی که مثل من هستند صلاحیت این که درباره توافق نامه ژنو حرف بزنند دارند یا خیر؟

راستش من خیلی انگلیسی بلد نیستم در آن حد که بتوانم با دشمنان قدیمی ایران انگلیسی حرف بزنم ولی تا حدودی عربی می فهمم و می دانم که معنی وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا این است  که هیچ گاه خداوند راهى براى پیروزى و تسلط کافران بر مسلمانان قرار نداده است.

ممکن است فکر کنید این معنی را از روی ترجمه فارسی قرآن نگاه کرده ام. خب به جز این، معنی هیهات من الذله را هم میدانم. یعنی مسلمان تن به ذلت نمی دهد.

ممکن است انتقاد کنید که فهمیدن معنی این جمله آسان است و عربی بلد بودن من را اثبات نمی کند چون از کودکی خصوصا در مجالس عزای اباعبدالله خیلی برایم تکرار شده و با گوشت و پوستم آمیخته شده است.

نه باور کنید من عربی بلدم. آنقدر که بتوانم فریاد کمک خواهی مظلومان فلسطین و بحرین و سوریه را متوجه بشوم و هرگز نتوانم برای کسانی که بانی و شریک جرم این جنایت ها بوده اند لبخند بزنم چه برسد به این که دست های چدنی ایشان را به گرمی بفشارم.

شاید بگویید که فهمیدن مظلومیت مردم فلسطین و بحرین و سوریه و درک فریاد های یاری خواهانه ایشان نیازی به عربی فهمیدن ندارد. این را از روی اشک و خون هم می شود به راحتی فهمید.

باشد قبول! من بی سوادم و نه انگلیسی میدانم و نه عربی!

اما ریاضی ام دیگر خوب است.شاید آنقدر خوب نباشد که مثل اساتید دانشگاه بتوانم معادلات پیچیده چند مجهولی را حل کنم. ولی در حدی هست که بتوانم بشمرم. از یک تا چهار به اندازه شهید شهریاری و شهید احمدی روشن و شهید علی محمدی و شهید رضایی نژاد! (صلوات الله علیهم اجمعین)

 از یک تا سی وپنج. به اندازه سال هایی که از انقلاب گذشته است. از یک تا 75 میلیون. به اندازه تمام ایرانی هایی که انرژی هسته ای را حق مسلم خود می دانند. به اندازه همه ایران هایی که معتقدند انرژی هسته ای ایران صلح آمیز است و نیازی به دوربین های جاسوسی 5+1 در سرتاسر تاسیسات هسته ایران نیست تا صلح آمز بودنش اثبات بشود. تا نگرانی اش رفع بشود که تاسیسات هسته ای ایران دارد تعطیل میشود.

 تازه جمع و تفریق هم بلدم و میدانم که 5+1 مساوی 6 نمی شود. میشود مساوی سال ها خیانت و توطئه. میلیون ها میلیون طرح و نقشه علیه ایران. میلیون ها دلار بودجه برای براندازی و جنگ نرم علیه ایران.

آقای رئیس جمهور. من استاد تاریخ و باستان شناسی نیستم. شاید نتوانم تشخیص دهم که خشت های کاخ سفید از کدام سرزمین های کهن و باستانی به سرقت رفته اند و اشیاء تاریخی ایران کی سر از موزه های پاریس درآورده اند؟ ولی میدانم که دشمنی آمریکا و متحدانش قبل از هسته ای شدن ایران شروع شد. قبل از اینکه با دفاع از سوریه متهم به دفاع از تروریسم شویم و توافق کنیم که دیگر حمایت نکنیم.

قبل از این که حقوق بشر تعریف شده آمریکا را زیر پا بگذاریم. از وقتی شروع شد که انقلاب کردیم و دست آمریکا را از ثروت های ملت خودمان کوتاه کردیم.آمریکا و غرب ترسیده بودند که مبادا الگوی بقیه مستعمره هایشان شویم تا خود را آزاد سازند. برای همین بود که جنگ تحمیلی تحمیل شد و جنبش سبز هم، بذر همین کینه و ترس بود که سبز شده بود.

آقای رئیس جمهور من استاد هوافضا نیستم و نمی دانم که توافقاتی که درباره هواپیماهای ایران شده دقیقا چه فایده ای دارد ولی می پرسم  آمریکایی هایی که هواپیمای غیرنظامی ایران را در خلیج همیشه فارس سرنگون کردند چگونه ممکن است برای صنعت هواپیمایی امتیازی بدهند!؟؟؟

آقای رئیس جمهور من شاید تا به حال منطق تدریس نکرده باشم ولی می دانم که اجتماع نقیضین محال است و نمی شود  که دو نفر، دو گروه و دو جبهه با جهان بینی ها و ایدئولوژی های کاملا متناقض روبروی یکدیگر قرار بگیرند و با هم توافق کنند و هر دو راضی باشند!مثل توافق گرگ و گوسفند می ماند که محال است برا هر دو دستاوردهای قابل تبریک گفتنی داشته باشد! من فکر می کنم محال است که بعضی بندهای آن توافق نامه مختصرِ منتشر شده و آن توافق نامه مفصل پنهان که در اولی به آن اشاره شده است هم به نفع ما باشد هم به نفع آمریکا! مثلا آن بند که اختیار خرج کردن از دارایی های مسدود شده ما را درباره شهریه های دانشجویان ایرانی مستقیما به آمریکا میدهد!

آقای رئیس جمهور !من استاد اقتصاد نیستم ولی میدانم که آشفتگی های اقتصاد ایران از خالی بودن خزانه بانک مرکزی نیست. ازخالی بودن خزانه تدبیر است! از این اقتصاد " زهر و پادزهری" است که نیاز به چیزهایی را مثل زهر به جان مردم تزریق می کند و کالاهای بی فایده و تجملاتی خودش را مثل پادزهر برایش ارائه می کند و رسانه ملی هم خوب سرنگی برای تزریق این زهر نیازهای کاذب شده است!

من استاد تعلیم و تربیت نیستم. ولی میدانم که  وقتی پیامبردست های پینه بسته کارگر را می بوسد، دلالت های تربیتی فراوانی دارد از جمله این که اشتغال به کشاورزی و دامداری و صنعت که پاسخگوی نیازهای اساسی و حقیقی ما هستند باید در نظام آموزشی ارزش تلقی شوند و برای کارگران و کشاورزان جایگاه و مقام والایی قائل باشند نه این که فکر کنند که سواد و اعتبار فقط برازنده نام استادی موافق توافق نامه ژنو است.

من خیلی کمتر از یک استاد برنامه ریزی، کتاب درباره برنامه ریزی خوانده ام ولی می دانم که آینده نگری در ذات برنامه ریزی نهفته است. باید به نیازهای آینده هم توجه داشته باشیم. به این که ممکن است انرژی هسته ایران امروز خروجی قابل لمسی نداشته باشد ولی در آینده قطعا نیاز به آن بیشتر از امروز لمس خواهد شد، لذا چرخیدن چرخ های سانتریفیوژ در امروز شرط چرخیدن چرخ های عظیم صنعت در آینده است. من نظریه پردازی را از سیره شهدا یاد گرفته ام که فقط به فکر امروز و الآن خودم نباشم. به فکر منافع مادی زود گذر. شهدا از جانشان گذشتند تا ایران در مسیر پرشتاب بالندگی علمی قرار بگیرد و ما هم حاضریم برخی سختی ها را تحمل کنیم تا این شکوفه های علم در آینده نزدیک پر ثمر تر شود!

آقای رئیس جمهور من استاد جامعه شناسی نیستم ولی میدانم مردم قهرمان ایران، مردم 9 دی و مردم 22 بهمن هستند. مردمی که حاضرند درآمد های مسدود شده ایران در دست های آمریکا بماند تا برای همیشه سند آشکار دزدی و زورگویی نظام سلطه باشد ولی آن دارایی ها را قسطی و ذلیلانه پس نگیرند!

 

آقای رئیس جمهور! من عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی نیستم. شاید نتوانم بعضی از واژه های قدیمی متون کهن نظم و نثر را متوجه شوم ولی این حرف های امام خیلی قدیمی نیستند و برایم هیچ واژه نا آشنایی ندارد:

دنیا بداند که هر گرفتاریی که ملت ایران و ملل مسلمین دارند، از اجانب است، از آمریکاست. ملل اسلام از اجانب عموماً از آمریکا خصوصاً متنفر است، بدبختی دول اسلامی، از دخالت اجانب در مقدرات آنهاست، اجانبند که مخازن پرقیمت زیرزمینی ما را به یغما برده و می برند، انگلیس است که سالیان دراز طلای سیاه ما را با بهای ناچیز برده و می برد، اجانبند که کشور عزیز ما را اشغال کرده و بدون مجوز از سه طرف به آن حمله کرده و سربازان ما را از پا در آوردند.
دیروز ممالک اسلامی به چنگال انگلیس و عمال آن مبتلا بودند امروز به چنگال آمریکا و عمال آن. آمریکاست که از اسرائیل و هواداران آن پشتیبانی می کند، آمریکاست که به اسرائیل قدرت می دهد که اعراب مسلم را آواره کند، آمریکاست که وکلا را یا بیواسطه یا باواسطه بر ملت ایران تحمیل می کند، آمریکاست که اسلام و قرآن مجید را به حال خود مضر می داند و می خواهد آنها را از جلوی خود بردارد، آمریکاست که روحانیون را خار راه استعمار می داند و باید آنها را به حبس و زجر و اهانت بکشد، آمریکاست که به مجلس و دولت ایران فشار می آورد که چنین تصویب نامه مفتضحی را که تمام مفاخر اسلامی و ملی ما را پایمال می کند تصویب و اجرا کنند...

4/8/1343 

حالا شما بفرمایید که سواد من در آن سطحی هست که درباره توافق نامه ژنو حرف بزنم?





نوع مطلب :
برچسب ها : نقد توافق نامه ژنو،
لینک های مرتبط :

 



کلمات کلیدی : دانشگاه، امریکا، جمهوری، رئیس، 1، بی، ژنو، روحانی، 5، دکتر، حسن، عقب، نشینی، حجت، السلام، سواد، کم سواد، توافق نامه

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...