سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسواترین ناقضان حقوق بشر علیه ایران قطعنامه جدید تصویب کردند

گزارش خبری تحلیلی کیهان
رسواترین ناقضان حقوق بشر علیه ایران قطعنامه جدید تصویب کردند


ناقضان اصلی حقوق بشر با لابی‌گری گسترده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌ای حقوق‌بشری علیه ایران به تصویب رساندند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 86 رای مثبت در برابر 36 رای منفی و 61 رای ممتنع ایران را به خاطر آنچه نقض حقوق بشر خوانده می‌شود، محکوم کرد.

رسواترین ناقضان حقوق بشر علیه ایران قطعنامه جدید تصویب کردند
بنابراین گزارش، در حالی که قطعنامه ضد ایرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آنچه نقض‌های جدی حقوق‌بشر در ایران خوانده می‌شود، انتقاد کرده است به قول‌های داده شده توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرده از جمله رفع تبعیض علیه زنان و قومیت‌ها و بهبود وضعیت آزادی بیان و اندیشه.
این قطعنامه همچنین از منشور حقوق مدنی روحانی تمجید کرده و ایران را تشویق کرده است که اقدامات مشخصی در راستای عملی کردن این قول‌ها در اسرع وقت انجام دهد تا به زعم قطعنامه مزبور، به وظایف خود در چارچوب قوانین داخلی و قوانین بین‌المللی حقوق‌بشر عمل کرده باشد.
احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در خصوص ایران در ماه اکتبر مدعی شده بود که مسئله حقوق‌بشر ایران نباید در سایه تعاملات غرب با روحانی به دست فراموشی سپرده شود. وی از ایران به خاطر مجازات اعدام انتقاد کرده که این مجازات پس از انتخاب روحانی به ریاست‌جمهوری ادامه داشته است.
گروه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد پیش از رای‌گیری در خصوص این قطعنامه تاکید کرده بود که قطعنامه فوق‌الذکر وضعیت واقعی حقوق‌بشر در ایران را به نمایش نمی‌گذارد.
تصویب این قطعنامه ضد ایرانی با لابی گسترده چند کشور از جمله آمریکا رخ داد و این در حالی است که این کشور با داشتن پرونده‌هایی مانند گوانتانامو، شنود شهروندان آمریکایی و دیگر کشورها و جاسوسی از آنها و کشتار غیرنظامیان در اقصی نقاط جهان به بهانه مبارزه با تروریسم، خود بزرگ‌ترین ناقض حقوق‌بشر در دنیاست.
این قطعنامه ضد ایرانی، ماه گذشته (19 نوامبر 2013) در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل با 83 رای مثبت، 36 رای منفی و 62 رای ممتنع به تصویب رسیده بود.
طی هفته‌های اخیر بارها مقامات غربی و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری اعلام کرده بودند با توجه به فضای پس از مذاکرات ژنو، اقدامات ضد ایرانی خود را از فاز هسته‌ای به حقوق بشری تغییر خواهند داد.
سازمان عفو بین‌الملل چندی پیش در بیانیه‌ای با انتقاد از ایران در خصوص مسائل حقوق‌بشری تاکید کرده بود: حال که ایران و 5+1 به توافق رسیده‌اند، دیگر نباید در توجه به حقوق‌بشر ایران تاخیر کرد!
دو هفته پیش نیز یکی از مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده بود با وجود توافق اولیه با ایران در ژنو و ادامه مذاکرات هسته‌ای، واشنگتن به حمایت از حقوق‌بشر و دسترسی آزاد به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در ایران ادامه خواهد داد.
سوزان رایس، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد که حالا مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری است، با انتقاد از وضعیت حقوق‌بشر در ایران، گفت؛ تهران باید به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اجازه دهد به ایران سفر کند.
این سخنان اولین اظهارات یک مقام آمریکایی درباره حقوق‌بشر در ایران پس از توافق هسته‌ای ژنو بود و نشان‌دهنده سیاست آمریکا در این زمینه برای بهانه‌جویی و فشار به ایران است.
در همین حال مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق‌بشر ایران در نشست 68 مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد: اگرچه در قطعنامه سال جاری به تحولات اخیر در جمهوری اسلامی ایران از جمله انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اقدامات دولت تدبیر و امید اشارات مختصری شده است ولی کلیت قطعنامه مشحون از موارد خلاف واقعیت است که منبع و ماخذی جز سایت‌ها و رسانه‌های مرتبط با بانیان غربی این قطعنامه و گروه‌های تروریستی بدنام و وابسته ندارد.
منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این مورد گفت؛ طی سالیان گذشته غرب با بهانه قرار دادن قصد ایران برای تولید بمب هسته‌ای تحریم‌های بسیاری را علیه ملت ما اتخاذ کرد و اکنون که تهران در مسیر حل برنامه‌های هسته‌ای خود با 5+1 است، با استفاده از بهانه‌های دیگری چون نقض حقوق‌بشر به دنبال مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی ایران در دنیا است.
حقیقت‌پور با بیان اینکه ملت ایران به دلیل پایبندی به رویکرد ضد استکباری با این قبیل قطعنامه‌ها مقابله می‌کند، افزود: بزرگترین نقض‌کنندگان حقوق‌بشر بی‌رحمانه تروریست‌های تکفیری را به جان مردم سوریه و عراق انداختند اما با فرار به جلو علیه ایران قطعنامه‌های نقض حقوق‌بشری تصویب می‌کنند.

 



کلمات کلیدی : حقوق، بشر، ایران
<      1   2   3   4   5   >>   >

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...