سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درخواست مهدی هاشمی از آمریکایی ها برای تحریم بیشتر مردم ایران و

اعتراف تکان دهنده نیک آهنگ:
مهدی هاشمی منبع خبری بسیاری از رسانه های ( ضد انقلاب ) خارج از کشور بود که گاهی وقتها که تماس میگرفت تا خبری را به ما برساند ، وقتی با منبع دوم خبری چک می کردیم می دیدیم خبر درست نیست و به نظر می رسید وی ( مهدی هاشمی ) نقش بزرگی در خبر سازی و جعل خبرهای دروغین دارد و بسیاری از خبرهایی که به رسانه های سبز ( فتنه ) داده می شد و حتی رسانه های بزرگتر توسط وی هدایت شده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نیک آهنگ کاریکاتوریست فراری نشریات زنجیره ای پیش از این اعلام کرده بود که به درخواست مهدی هاشمی، برای وی روزنامه نگاران اجاره ای معرفی کرده است. این ضد انقلاب فراری در جدیدترین اظهاراتش البته پس از اختلاف با مهدی هاشمی در مصاحبه ویدیویی با فردی به نام "جهانشاه جاوید" اطلاعات جدید و قابل تأملی را ارائه کرده است .

وی در ابتدا با ارائه اطلاعات روابط نزدیکش با خانواده هاشمی  اظهار می دارد:"  در سال 2010 من ( نیک آهنگ )  و مهدی هاشمی باهم مدتها راجع به مسائل مختلف حرف می زدیم و مهدی هاشمی اتهام بزرگی داشت و بخاطر آنکه بارها پیش آمده بود که وی حرفها و ادعاهایش را  تغییر داده بود، من پس از چک کردن با قوانین کانادا تصمیم گرفتم اظهاراتش را ضبط کنم و در مواردی هم که خودش با من تماس گرفته بود ، این موضوع را به خودش نیز اعلام کرده بودم.

مهدی هاشمی منبع خبری بسیاری از رسانه های ( ضد انقلاب ) خارج از کشور بود که گاهی وقتها که  تماس میگرفت تا خبری را به ما  برساند ، وقتی با منبع دوم خبری چک می کردیم می دیدیم خبر درست نیست و به نظر می رسید وی ( مهدی هاشمی )  نقش بزرگی در خبر سازی دارد و  بسیاری از خبرهایی که به رسانه های سبز ( فتنه ) داده می شد و حتی رسانه های بزرگتر توسط وی هدایت شده بود.

*درخواست مهدی هاشمی از آمریکایی ها

وی با اظهار تعجب از برخی از رفتارهای مهدی هاشمی ادامه می دهد :" من و مهدی هاشمی بارها با هم در تماس بوده ایم. در یکی از موارد که به من زنگ زد و وقتی فهمید من در حال رفتن به واشنگتن هستم از من خواست تا راجع به بحث تحریم اقتصادی ایران کسانی را در امریکا ببینم و می خواست بداند واشنگتن چه کسانی هستند که بشود با ارتباط و تشویقشان  تحریمهای سنگین تری را علیه مردم ایران تحمیل کرد . این برای من مساله عجیبی بود که مهدی هاشمی پدر و خانواده اش در ایران باشد و بخواهد این بحث تحریم را از طریق امریکایی ها پیگیری کند  و البته با ادمهای مختلفی نیزدر این زمینه صحبت کرده بود."



*علت جدایی مهدی هاشمی از نیک آهنگ چه بود؟

این ضد انقلاب فراری در خصوص کیفیت روابطش با مهدی هاشمی و چگونگی پایان یافتن آن اینگونه اظهار نظر می کند :"آقای هاشمی در جلسه راستی آزمایی خود ( در دادگاه کانادایی) میزان آشنایی اعضای خانواده خود را با بنده تکذیب کرده و همچنین می‌گویند که هر از گاهی سایت خودنویس را می‌خوانده‌اند و بعد از مدتی به خاطر عدم اعتبار خبرهایش آن را نگاه نمی‌کرده‌اند. آقای هاشمی نمی‌گویند که در محدوده زمانی پیش از
16 اکتبر 2010، چند ده بار به خودنویس زنگ زده است تا خبرهای مختلف را به ما بدهد که برخی بعدا دروغ از آب در آمده و ما از انتشار بسیاری که شاهد دیگری نداشته خودداری کرده بودیم. من در شهادت‌نامه سطح گفتگوها را تشریح و مدارک را ضمیمه کردم. اتفاقا بر سر یکی از خبرها که غیر واقعی بودن آن را به روی‌شان آوردم، با لحنی تهدید آمیز هر چه دل‌شان خواست را به من گفتند و از آن تاریخ یعنی 16 اکتبر 2010 تماس ما قطع شد  . 

*منبع خبرهای سایتهای فتنه مهدی هاشمی بود

ماجرا بر سر این بود که خبرهایی بدون ارائه  مستندات و شواهدی در سایتهای سبز ( فتنه ) منتشر می کردند که عملا وجود خارجی نداشته و وقتی از آدمها و سایتهای مختلف که می پرسیدم آخر سر کارها به مهدی هاشمی ختم می شد . من به مهدی هاشمی می گفتم که  شما خبر را جعل می کنید و خبر سازی می کنید . گاهی مهدی هاشمی اطلاعات مختلفی به ما می داد که منبع دوم خبری هم با وی هماهنگ بود و برخی از خبر سازی هایش برای تحت تاثیر قرار دادن حکومت انجام می گرفت. "


اظهارات این نویسنده روزنامه های زنجیره ای در حالی بیان می شود که چندی پیش نیز" مهرداد حیدر پور" از عناصر ضد انقلاب در مصاحبه با تلویزیون ضد انقلاب میهن با افشاگری پشت پرده منابع مالی سایت های موسوم به "سبز" و مأموریت مخفیانه "مهدی هاشمی" در خارج از کشور مدعی شد: "مهدی هاشمی" در سال 2011 از لندن به پاریس رفته و چهل هزار یورو پول خرج سایت های موسوم به " سبز" کرده است و از جمله سایت هایی که مهدی هاشمی هزینه هایشان را داده است سایت "کلمه" ، "جرس" و"روز آنلاین" هستند.

ادعایی که با منبع خبر شدن سایت کلمه در زمان وابستگی آن به عناصر فتنه گر و معاند جمهوری اسلامی از همان روزهای بعد از انتخابات نمایان شده و نقش جدی تری به خود می گیرد . در همان بدو ورود مهدی هاشمی به کشور بود که مصاحبه‌ای از قول فاطمه هاشمی در سایت "کلمه" منتشر شد (مصاحبه ای که نمی توانست در روزهای خارج از کشور گرفته شده باشد). در حالی که باز هم جریان‌های سیاسی کشور منتظر بودند تا این مصاحبه با صدور بیانیه‌ای تکذیب شود، در عین ناباوری یادداشتی در کلمه منتشر شد که تعجب همگان را به همراه داشت.

خانم عفت مرعشی پس از بازداشت مهدی هاشمی و انتقال او به زندان اوین یادداشتی را در سایت "کلمه" منتشر کرد که دستاویز خبری بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب شد.  نکته قابل تامل در خصوص انتشار این شبه بیانیه اینکه بنا به نوشته سایت "کلمه" یادداشت عفت مرعشی در اختیار این سایت قرار گرفته و سپس در دیگر رسانه‌های ضد انقلاب نیز منتشر می شود.

*پشت پرده همکاری مهدی هاشمی با سایت "کلمه" و " BBC  فارسی "

نوع همکاری همراهان مهدی هاشمی با سایت "کلمه" در جایی بسیار تامل برانگیز شد که مهدی هاشمی برای انجام معاینات پزشکی بیشتر به بیمارستان دی منتقل شد. سایت "کلمه" دو عکس  با کیفیت بسیار بالا در خبر خود از روند ویزیت مهدی هاشمی منتشر کرد،عکس‌هایی که کاملا شفاف بودند و معلوم نبود از طریق چه منبعی در اختیار ستاد سایت "کلمه" قرار گرفته بود. در حالیکه هیچ کدام از رسانه های دیگر داخلی چنین عکسهایی را در اختیار نداشتند. سایت "کلمه" در ماجرای ورود مهدی هاشمی به کشور پس از 3 سال حضور در لندن نیز از همه فعالتر بود و خبرهایی که منتشر می‌کرد از همه رسانه‌ها دسته اول‌تر و به روز تر بود.

نیک آهنگ با اشاره به وضعیت حال حاضر مهدی هاشمی با افسوس و ناراحتی اظهار می کند : " ای کاش که نوه اقای هاشمی رفسنجانی و وکیل اقای مهدی هاشمی به درخواست من توجه می کردند و مدارک ( ارائه شده به دادگاه کانادایی) را آزاد نمی کردند.

من از روز اول به وکیل آقای هاشمی هشدار داده بودم و اخطار کرده بودم این موضوع را، نمی شود فهمید که چه کسی این فایلها ( مکالمات محرمانه ) را منتشر کرده و امیدوارم که فایلهای بعدی انتشار نیابد . مهدی هاشمی اشتباه بزرگی که کرد به ایران بازگشت و محاسبه پیامدهای انتشار این فایلهای صوتی را نکرد و افراد خانواده هاشمی همین که اقای مهدی هاشمی را هشدار نداده اند بسیار بی مسئولیت عمل کرده اند.

لازم به یاد آوری است مهدی هاشمی در یک مکالمه محرمانه 20 دقیقه ای با نیک آهنگ کوثر  به نکاتی در خصوص نگاهش به سیاست داخلی ایران، شرایط بعد از انتخابات 88 و درگیری‌ها و موضوع گیری‌های خودش و پدرش اشاره می‌کند.


مهدی هاشمی در حالی از پیامدهای مصاحبه با بی بی سی سخن به میان آورده که منبع خبر بودن بی بی سی از خانواده هاشمی در بسیاری موارد برای افکار عمومی عملا اثبات شده است. از جمله ماجرایی کاملاً هماهنگ شده با بی بی سی در خصوص انتشار اختصاصی تصویر عبور وی از ورودی فرودگاه دبی به همراه یک مصاحبه اختصاصی کوتاه در هنگام بازگشتش به ایران و یا انتشار اولین خبر حضور آقای هاشمی در زندان اوین و ملاقات با فرزندانش از تلویزیون شایعه پراکن بی‌بی‌سی بود.

 در جدیدترین این موارد نیز شب گذشته بی بی سی فارسی با اشاره به ماجرای انتشار فایل صوتی محرمانه خبر از افشای مورد مشابه ای از همین گفتگوهای خصوصی مابین مهدی هاشمی و نیک آهنگ با محتوای نظیر آنچه که اتفاق افتاده است در گذشته داد بدون آنکه اعتراضی از سوی خاندان هاشمی در اصالت آن صورت گرفته باشد . بی بی سی دلیل این حساسیت و تشکیک در  فایل جدید را که حتی از لحاظ محتوای گفتگوی بسیار شبیه فایل قبلی بوده است سفرش به ایران و در بازداشت بودنش عنوان کرده است.


مطالب مرتبط :


کلمات کلیدی : مهدی هاشمی، مکالمه محرمانه، نیک آهنگ کوثر، بی بی سی، تحریم، رفسنجانی، درخواست، فتنه
<   <<   6   7   8      >

آپلود عکس

آپلود عکس

... ...